הקלות במע”מ לעסקים קטנים

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

תקנות חדשות הכוללות הקלות במע”מ לעסקים קטנים

במטרה להקל על מצוקת האשראי של העסקים הקטנים במשק, חתם שר האוצר ד”ר יובל שטייניץ על תקנות חדשות, פרי הסכמה בין הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ”ת ורשות המסים באוצר, אותה הוביל בממשלה, השר שלום שמחון.

מהות היוזמה, הינה להמשיך ולהקל על תזרים המזומנים של אוכלוסיית העסקים הקטנים מהמגזר היצרני, באמצעות הכללתם של אלו בציבור משלמי מע”מ על בסיס מזומן. כמו כן, יהיו העסקים הקטנים רשאים להמשיך ולדווח על הכנסותיהם למע”מ על בסיס דו-חודשי.

בהתאם לכך, חתם שר האוצר על הצעות לתיקון תקנות מע”מ אשר הועברו לאישור ועדת הכספים.

מתוך הכרה בתרומתם של העסקים הקטנים לפעילות הכלכלית המשקית וכדי להקטין להם את נטל המימון השוטף אמר שר התמ”ת, שלום שמחון כי העסקים הקטנים הם מגזר משמעותי מאד במשק ומקור תעסוקה לרבים, שכן 60% מהמועסקים במשק הם עסקים קטנים. בישראל פועלים 464 אלף עסקים זעירים. זהו צעד אחד מתוך שורת צעדים שמובילה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ”ת.”

שר האוצר , ד”ר יובל שטיניץ:” העסקים הקטנים הם מנוף חשוב לשמירה על חוסן וכושר העמידה של חלק לא מבוטל מהציבור בישראל. מצבם של העסקים הקטנים הוא שיקוף למצבו של הציבור המתמודד עם קשיים כלכליים כתוצאה מהמשבר העולמי. ההקלות אלו יהוו חמצן לתזרים המזומנים של העוסקים הקטנים בישראל “.

על-פי הוראת שעה שנקבעה בהצעה לתיקון תקנות מס ערך מוסף, עליה חתם שר האוצר , בהמשך להסכמה בנושא עם משרד התמ”ת, יצרנים אשר מחזור עסקאותיהם אינו עולה על, 1,950,000 ₪ , יוכלו בשנת 2012 להגיש דיווח על בסיס מזומן על עסקאותיהם. כלומר, החיוב במס על עסקאותיהם יחול עם קבלת התמורה.

כמו-כן מציע שר האוצר להאריך את הוראת השעה הקיימת ולקבוע כי גם בשנת 2012 עוסקים שמחזור עסקאותיהם לתקופה שמיום 1/9/2010 ועד יום 31/8/2011, לא עלה על 1,500,000 ₪, ידווחו למע”מ על בסיס דו-חודשי. הפנקסים המעודכנים נשלחים בימים אלה לציבור העוסקים.

כל האמור בתשובתנו זו אינו מהווה חוות דעת, מדובר בסקירה בסיסית של הוראות החוק והפסיקה בהתאם לנתונים הבסיסיים אשר הוצגו ך אין האמור בתשובתנו מכדי להוות ייעוץ משפטי, לצורך חוות דעת בנושא, לצורכי

הסתמכות הינך מוזמן לפנות למשרדנו

ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support