האם כל החברות אשר מחוייבות בשיטת החשבונאות הכפולה נדרשות לדווח על מע”מ קוון החל מינואר 2011?

מח’ מיסוי אליוט ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע”מ

 

שאלה:

 

1. האם כל החברות אשר מחוייבות בכפולה נדרשות לדווח על מע”מ קוון החל מינואר 2011?

 

תשובה:

 

26 מאי, 2010
‏י”ג סיון, תש”ע

הודעה בדבר דיווח מפורט של חשבוניות למע”מ – דחיית מועד תחילת הדיווח לעוסקים המנהלים ספרים בשיטה החד צדית

על-פי הרפורמה בדיווחים המקוונים למע”מ ובהתאם לתיקון 37 לחוק מע”מ ולחוק ההתייעלות, כל עוסק שמחזור עסקאותיו לשנת 2010 עלה על 1 מיליון ש”ח או חייב בניהול חשבונות לפי השיטה הכפולה, ידווחו את עסקאותיהם ואת תשומותיהם בדוח מפורט החל מיום ה – 1/1/2011. הדוח יוגש באופן מקוון במבנה אחיד שהוגדר לשם כך (הנחיות מפורטות מופיעות באתר רשות המסים, כשהוא חתום בחתימה אלקטרונית.

כדי להקל על הטמעת המהלך ובעקבות הבנות עם הפורום ליישום הדיווח המקוון, המשותף לרשות המסים ולארגונים הכלכליים במשק, רשות המסים החליטה לדחות את חובת הדיווח בעבור אוכלוסיית העוסקים המנהלים חשבונות בשיטה החד צדית ואשר מחזורם השנתי לשנת 2010 נמוך מ – 4 מיליון ש”ח, ליום 1 בינואר 2012.

לפיכך, החל מ- 1.1.2011 יצטרפו למעגל החייבים בדיווח כל העוסקים שחייבים לנהל מערכת חשבונות בשיטת החשבונאות הכפולה, וכן מלכ”רים המעסיקים 300 עובדים ויותר ומוסדות כספיים.

יוזכר כי בהתאם להחלטת רשות המיסים שפורסמה לפני מספר שבועות, החל מה-1 ביוני 2010 ניתן יהיה לשדר דיווחי מע”מ מפורטים אך ורק באמצעות כרטיס חכם. לפיכך, הגופים האמורים לעיל צריכים להצטייד בכרטיס חכם לצורך הגשת הדיווחים.

לצורך קבלת מענה על שאלות, תמיכה ובירורים בכל הנוגע להגשת הדיווחים, ניתן לפנות למוקד הטלפוני של רשות המסים, שמספרו: 4954* (*מסים), או 02-5656400; כמו כן ניתן לפנות בדוא”ל:mailto:mokedreshut@shaam.gov.il .

כ”ח אלול תש”ע
‏07 ספטמבר 2010

“פעימה שנייה” – דיווח מפורט של חשבוניות למע”מ

רשות המסים שלחה בימים אלו מכתבים לכ – 80,000 עוסקים, מלכ”רים המעסיקים 300 עובדים ויותר ומוסדות כספיים, בדבר הצטרפותם לחובת הדיווח המפורט למע”מ החל בדוח ינואר 2011. זאת, על-פי הרפורמה בדיווחים המקוונים למע”מ ובהתאם לתיקון 37 לחוק מע”מ כמפורט בחוק ההתייעלות הכלכלית מיולי 2009.

אוכלוסיית העוסקים שתצטרף למעגל המדווחים, הינה עוסקים החייבים בניהול מערכת חשבונאות בשיטה הכפולה אשר מחזור עסקאותיהם השנתי יעלה בשנת 2010 על 100,000 (מאה אלף) ₪, וכן אוכלוסיית העוסקים המנהלים חשבונות בשיטה החד צדית אשר מחזור עסקאותיהם השנתי לשנת 2010 גבוה מ – 4 מיליון ש”ח. המכתבים לעוסקים נשלחו על סמך אומדן, ואין באי קבלת מכתב בכדי לפטור את חייבי הדיווח המפורט מחובת דיווח זו.

הדוח יוגש באופן מקוון במבנה אחיד שהוגדר לשם כך (הנחיות מפורטות מופיעות באתר רשות המסים), כשהוא חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת. עוסקים שבכוונתם להגיש את הדיווחים במישרין (ולא באמצעות מייצג) לרשות המסים, צריכים לוודא כי מותקנת אצלם גרסה עדכנית של תוכנת הנהלת חשבונות וכי יש בה אפשרות להפיק את הדוח במבנה הנדרש. כמו כן, על העוסקים האמורים לעיל להצטייד בכרטיס חכם לצורך הגשת הדיווחים חתומים אלקטרונית.
למייצגים, קיימת אפשרות לדיווח באינטרנט עבור מיוצג באמצעות הכרטיס החכם של המייצג. לפיכך גם מייצג שאינו מקושר לשע”מ יכול לדווח באינטרנט בעבור עוסקים הרשומים במאגר שע”מ כמיוצגים על ידו.

לצורך קבלת מענה על שאלות, תמיכה ובירורים בכל הנוגע להגשת הדיווחים, ניתן לפנות למוקד הטלפוני של רשות המסים, שמספרו: 4954* (*מסים), או 02-5656400; כמו כן ניתן לפנות בדוא”ל:
mokedreshut@shaam.gov.il

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support