בין הסכם להסכמה

הכותבת: איילת שטיינברג, CFO2GO

יזמים נאלצים להתמודד עם הסכמים לא מעטים בתחומים שונים – החל מהסכמי סודיות, דרך הסכמי העסקה, הסכמי משקיעים והסכמים עם לקוחות. מעבר לצד המשפטי של ההסכמים ישנו פן נוסף והוא פן ההסכמה.

חוזה טוב ברמה העסקית הוא חוזה ששמים במגרה ולא פותחים לעולם. החוזה לא נועד להתנהלות יומיומית, אלא למצבי קיצון. ברמה היומיומית צריכה להיות הסכמה. הבנה של שני הצדדים מה המטרה המשותפת, היכן כל אחד יכול לתרום והיכן להיתרם.

ניקח יזם שמגייס איש פיתוח ראשון. לכאורה, אותו איש פתוח חשוף לרעיון בוסרי יחסית ויכול "לגנוב" את הרעיון ולקחת אותו למקום אחר. אפשר לצור הסכם עבודה והסכם סודיות. תקפותם במקרה הטוב תהיה מוגבלת ומחלוקת עשויה לסיים את חייו של הסטארט אפ כיוון שהתמקדות על הפן המשפטי יכולה בשלבים ראשוניים להביא למותו המוקדם של המיזם.

זו בדיוק נקודה שבה צריך להגיע להסכמה – למכנה משותף חיובי בין הצדדים. יש לך מתכנת? הוא קריטי לשלב בו אתה נמצא? תן לו אופציות. והרבה. אם יאכזב אותך הן לא יבשילו. אם יתרום ערך משמעותי לחברה מגיע לו. ראה בו שותף לדרך ותרתום אותו למטרה. כיזם כדאי לזהות מה המנוע של אותו עובד מפתח. עניין? שיתוף ועניין בפן העסקי?

האתגר האמיתי של יזם הוא לצור מצבים של WIN WIN  אמיתי. עם עובדים. עם משקיעים ועם לקוחות. כך תוכלו לשים את החוזה במגרה ולא להסתכל עליו לעולם.

אין לראות באמור בניוזלטר זה ייעוץ ו/או תחליף לכך, כל האמור לעיל היינו לשם מסירת מידע כללי 
הכותבים והמנהלים אינם אחראים, לא במישרין ולא בעקיפין, לכל שימוש ו/או יישום של הנאמר בניוזלטר, ואינם אחראים לטעויות שנפלו בו (ט.ל.ח).

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support